De overtocht naar het Zuidereiland

15 december 2016 - Picton, Nieuw-Zeeland

Na 's nachts 20 keer te zijn wakker geworden van de harde windstoten, worden we gebroken wakker. De camper heeft de hele nacht staan schudden. Op een gegeven moment waren we bang dat de wind ons de zee in staan blazen. Maargoed, we hebben het overleefd. Het stormt nog steeds, dus we kleden ons snel aan, ontbijten en poetsen onze tanden en rijden naar de haven. We maken vandaag de overtocht naar het Zuidereiland, als dat maar goed gaat met die ruige zee......

We waren mooi op tijd bij de ferry waar we nog minstens een uur moesten wachten voor dat we er op mochten. Dus we luisterden muziek, laden onze spullen op en lieten de koplampen branden. Toen was het onze beurt om de boot op te gaan. Wat denk je?! Accu leeg!! Gelukkig kwam er al snel een meneer (die niet zo blij was met ons) om ons met zijn accu laad apparaat uit de brand te helpen. Eenmaal aan boord, vertrokken we al gauw. Er waren allerlei cafe's en restaurants aan  boord en de zee was inmiddels gekalmeerd, gelukkig maar. De tocht richting het Zuidereiland was prachtig en voor dat we in de haven kwamen, moesten we door de Marlborough Sounds, een soort Fjorden. Prachtig om te zien!

Inmiddels zijn we aangekomen in Picton. De zon schijnt hier! We zijn gewaarschuwd voor zandvlooien. Er zitten duizenden hier! En ze bijten heel vervelend. Dus hebben we eerst een flesje anti-zandvlo gekocht. We vervolgden onze reis door een landschap vol wijnvelden en hoge bergen. We kwamen door skigebieden en langs ruige stranden. Het is een totaal andere omgeving dan het Noordereiland. Maar wederom prachtig! We slapen op een mooi camping aan het strand in het Paparoa National Park met een keuken en een douche, echt fijn en comfortabel. Het is slecht weer en we hebben 350 km gereden vandaag dus gaan op tijd onze camper in.