Queenstown en de Milford Highway

19 december 2016 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

'S ochtends werd ik wakker en er was geen Loes!! Toen ik opstond dacht ik ohja, die gek wilde gaan hardlopen in Queenstown, ze hadden hier wegen, nou zo stijl had ik ze nog nooit gezien. Zelfs onze 3.0 turbo automaat had het er moeilijk mee. Maargoed mevrouw van Blanken kwam dan ook lekker uitgeput terug! We maakten ons klaar voor de dag en gingen wederom de stad in en een lekker taartje eten aan het meer.

Daarna zijn we weggereden richting Te Anau, een plaatsje waar onze Kepler Track start en het laatste stadje voor de Milford Sound. In Te Anau zijn we de I-Site (soort VVV-kantoor) ingelopen om wat informatie te vragen over de Doubtfull Sound en Milford Sound. Wederom hadden we geluk, omdat het de afgelopen tijd heel slecht weer was en alleen maar heeft geregend en morgen zou het voor het eerst weer mooi weer worden en de dagen erna weer slecht. We moesten dus zeker gaan en al snel besloten we om een cruise te boeken over de Milford Sound. We boekte de cruise van 09:00 uur 's ochtends. Dit hield in dat we op tijd weg moesten, omdat het vanaf Te Anau nog 2,5 uur rijden was naar de Milford Sound.

Gelukkig was er op ongeveer een uur van de Milford Sound nog een DOC-camping (over het algemeen een natuurcamping met alleen een soort wc). De weg ernaar toe, de Milford Highway, was prachtig en heel spectaculair om te zien met al die hoge besneeuwde bergtoppen. Na anderhalf uur kwamen we aan op de camping en Het was ijskoud en we hadden echt al onze kledinglagen nodig tijdens het koken. We stonden oprecht midden in de zomer met Handschoenen aan en muts op buiten te koken, het was echt verschrikkelijk! Daarom maakten we het maar snel gezellig in ons campertje en we legden alles al klaar zodat we morgenvroeg niet meer de camper uit hoefden.

1. Mirjam:
    21 december 2016
    Loes, laat even 'n berichtje achter welke richting je op loopt! Wel zo veilig!
    (Ongeruste Mir)
  2. Johan Keizer:
    21 december 2016
    Milford Sound. De Nieuwzeelandse fjorden. Prachtig. Zoals ze in NZ zeggen "ENJOY".
    Groet Johan en Thea
  3. Rijnstraat 16:
    22 december 2016
    Vorig jaar tweede kerstdag in de milford sound geweest! Mooi hé! Toen was het zonnig en overdag best aangenaam. In te Anau zelfs warm. Nog heel veel plezier!
  4. Lars stagiaire:
    25 december 2016
    Hallo loes en tom,

Ik wil graag loes bedanken voor de fijne en leerzame werkdagen die ik met haar heb gehad. Ik had geen email adress of nummer en zo heb ik met jullie contact op kunnen nemen via het TMZ.
    Loes bedankt en we zien elkaar vast wel weer.
    Veel plezier!

Lars meenderink - oud stagiaire TMZ