Wanaka en Queenstown

18 december 2016 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Lieve mensen, voordat we ons vervolg vertellen, willen we jullie eerst even bedanken voor alle leuke reacties op onze reisverhalen. We lezen ze echt allemaal en vinden het heel erg leuk om te lezen dat iedereen zo met ons meeleeft.

Na de hele nacht te hebben gedroomd en nagenoten over ons geweldige gletsjeravontuur werden we wakker in Albert Town, een plaatsje 10 kilometer van Wanaka. Na ons te hebben opgefrist en een ontbijtje reden, we naar Wanaka. Hier hebben we een lekker kopje koffie gedronken aan het water gedronken, het stadje doorgelopen en daarna een wandeling bij het meer, Lake Wanaka, gemaakt. Wat een prachtig gebied, een mooi meer omgeven door bergen, super mooi! We wilden hier ook een paar hikes gaan doen, maar helaas was het erg slecht weer in de bergen.

Na de wandeling zijn we naar Queenstown, de stad van de adrenaline, gereden. Wat was dit een prachtige route. Meren, bergen (met sneeuwtoppen) en velden vol met gekleurde bloemen. Geel, wit rood, paars, roze, echt prachtig. Na 2 uur waren we in Queenstown aangekomen. Wederom een stad aan een meer en omringd door bergen. Deze stad lag nog mooier gelegen dan Wanaka en het was een levendig stadje met heel veel backpackers en toeristen. We sliepen op de parkeerplaats van een hostel, dit was goedkoper dan de campings. We mochten gebruik maken van al hun faciliteiten en het was erg gezellig met de andere reizigers.

In de avond hebben we een wandeling in het park gemaakt en daarna zijn we het stadje ingelopen. Het is in de winter een skigebied en dat kon je ook zien aan de kroegen. Allemaal après-ski barretjes. Het was erg leuk om te zien en we liepen zo maar bij toeval een steegje in en het bleek dat daad allemaal barretjes gevestigd waren, heel gezellig! 'S avonds heb Ik nog tot laat in het hostel met de andere reizigers gepraat, erg gezellig!