Voorbereiding op de Kepler Track

21 december 2016 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Vandaag was een dag dat we ons voorbereidden op de Kepler Track. Na ons ontbijt gingen we naar het DOC Visitor Centre in Te Anau om onze tickets op te halen en informatie over de track te verkrijgen, zoals wat mee te nemen en de weersverwachting. Ze gaf aan dat de weersvoorspelling erg slecht was. Overdag zouden hevige windstoten zijn en stevige buien en 's nachts zou het vriezen. Goh, wat waren we bang voor deze tocht gemaakt. Het is immers onze eerste meerdaagse tocht. Toen we vroegen wat we nodig hadden, begon ze met een slaapzak. "Een slaapzak?!!", riepen wij verbaasd! En de vrouw reageerde als een bitch: "You don't have a sleeping bag"? Wij gaven aan dat we dat niet hadden, omdat we dachten dat ze wel dekens in de hutten zouden hebben. Ze begon nog meer tegen ons te katten en zei spottend: "oh, you certainly even don't have a proper raincoat and hiking boots. I will bet, you have a poncho". Ik een beetje op mijn teentjes getrapt begon terug te snauwen. Man, wat een bitch was dit! Ze krijgt zeker de meest-onvriendelijke-kiwi-trofee van ons en ik heb ook zeker de enquete ingevuld over de behulpzaamheid en vriendelijkheid van het DOC-centre. We zijn gewoon onervaren, dus ze kan ons gewoon helpen vind ik!

Na het ons bezoek aan het DOC-centre zijn we dus naar de outdoorwinkel gegaan voor een slaapzak. We konden een goede slaapzak huren voor $30,- p.p., maar we vonden dit weggegooid geld. Dus we besloten we er twee te kopen, we zijn namelijk ook van plan om de Abel Tasman Coast Track te gaan lopen en dan hebben we de slaapzak er al weer uit (onze was afgeprijsd voor $70,-).

Na onze nieuwe aankopen zijn we naar de bieb gegaan om alle foto's te selecteren, up te loaden en onze batterijen van al onze elektronica op te laden. Hier heb je namelijk gratis toegang tot WiFi en stopcontacten. Het was heel slecht weer dus we hebben hier de hele middag doorgebracht.

Aan het eind van de middag zijn we naar de camping gereden. Het was nog steeds slecht weer, maar hier hadden ze een grote woon/eetkamer en een hele grote keuken. Ook mochten we hier 4 dagen onze camper laten staan op de bewaakte parkeerplaats. We hebben voor 3 dagen nasi gemaakt, een portie voor vanavond en twee porties als prepmaaltijd voor de track!