Zonsopkomst, Rock Sliden, Rere Falls en Napier

6 december 2016 - Napier, Nieuw-Zeeland

Poging twee, het is 05:00 uur en onze wekker gaat weer af! Het gordijn verdween wederom met een ruk, en wat we zagen was fantastisch! Prachtige kleuren in de lucht, rood, oranje, roze, blauw en paars. We gingen naar buiten en zoals ik had beloofd, liep ik naar Florian om hem wakker te maken en zijn beker op te halen voor de koffie. Onder het genot van een kop koffie hebben we met z'n drieën naar de zonsopkomst gekeken. De zon kwam echt prachtig uit de zee omhoog, zoals een zonsopkomst hoort te zijn, prachtig oranje! Ondertussen hadden we het over de plannen voor de rest van de dag. Gisteren hoorden we van locals, dat je bij de Rere Falls (een uurtje rijden) kon Rock Sliden. Dat hadden we nog nooit gedaan, maar het klonk wel leuk. Dus zijn we, samen met Florian naar de winkel gereden om twee bodyboards te halen. Heel kinderachtig, maar wel heel grappig. Deze hadden we namelijk nodig om over de rotsen naar beneden te glijden.

Aangekomen bij de Rerefalls gingen we natuurlijk direct het water in. Ijskoud!! Een paar jongens voor ons, lieten zien hoe het moest. Je moest met je buik op het board gaan liggen, en dan ging je via een brede, 60 meter lange gladde rots, waar allemaal water overheen liep, keihard naar beneden waar je uitkwam in een waterpoel. Heel erg leuk! Het was ook nog wel een beetje spannend en gevaarlijk, want je had van die watergeulen waar het water diagonaal liep, maar daardoor vloog je soms iets omhoog en je moest je knieën en ellebogen echt op het bord houden anders kreeg je lelijke blauwe plekken of schaafwonden. Helaas waren wij Iets te groot voor het bord, maar dat mocht de pret niet drukken. Na een tijdje hadden we het onder controle en konden we pijnloos over de rocks sliden. Het was prachtig weer vandaag, dus we hebben hier een paar uur vertoeft.

Hierna zijn we doorgereden naar de echte Rerefalls, die een stukje terug waren. De waterval was 20 meter lang en 5 meter hoog, er kwam enorm veel water naar beneden en het beste van alles was, je kon er helemaal achterlangs lopen. Fantastisch! Echt heel gaaf en heel erg koud.

We namen afscheid van Florian en reden naar Napier, 2,5 uur verderop. Hier stonden we op een gratis campground. Het was een parkeerplaats waar je mocht overnachten, er stonden allemaal campervans en er was een openbaar toilet. De parkeerplaats was aan het strand, en voor een nacht, kon je er prima slapen. We zijn in de avond even door het centrum gelopen. Deze stad staat bekend om zijn huizen en gebouwen in art-deco-stijl en overal is kunst te zien op straat. Erg leuk om te zien,

1. Mart Van Blanken:
    8 december 2016
    He T en L. mooie verhalen weer! geniet :-)
  2. Lizan Elias:
    8 december 2016
    Wat gaaf allemaal! Ben benieuwd naar nog meer avontuur verhalen! En die stad klinkt ook erg mooi! Geniet nog lekker! Liefs en een dikke knuff xx
  3. Willem Husken:
    8 december 2016
    Wat schrijven jullie leuk , geweldig. Heb gewoon het gevoel dat ik het zelf mee maak. Heel bijzonder, ben alweer benieuwd naar de volgende belevenissen .
  4. Benno:
    8 december 2016
    Met wat jullie meemaken heb je natuurlijk een goede bodem voor een "once in a lifetime story". Maar je moet het nog wel even op papier kunnen krijgen en dat jullie erg goed. Prachtige foto's erbij en wij hebben lekker een gratis vakantie aan de zijlijn. Thanks!
  5. J van Blanken:
    8 december 2016
    Wat zien jullie allemaal byzondere dingen. Doe voorzichtig met dat de zee in lopen. Leuk al die belevenissen met de cultuur van de maori,s. Ik kreeg nu weer veel verhalen tegelijk, waar ik heel blij mee ben. Hartstikke fijn. Dikke kus van oma.
  6. Florian (Yes, the one from above ;) ):
    10 december 2016
    It was such a lovely time with you two. So glad to met you. Enjoy the rest of your trip and see you soon in Zwitserland (strange spelling :D) or the Netherlands.